FacebookYoutubeBlogger

 

 Το  ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ Μεσολογγίου, στο πλαίσιο προγραμματισμού των δράσεών του, δημιούργησε δύο καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί ώστε να προωθούν την ανάπτυξη συνεργατικών και διεπιστημονικών πρακτικών και πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης, τη χρήση σύγχρονων τεχνικών και την εφαρμογή νέων μεθοδολογιών εκπαίδευσης. Αξιοποιούν σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης που προωθούν την επικοινωνία, τη διερευνητική μάθηση και την κριτική σκέψη και δημιουργικότητα των μαθητών, εκπαιδευτικά εργαλεία (λογισμικά και πλατφόρμες εκπαίδευσης) που αξιοποιούν τις ΤΠΕ καθώς και εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης και ανατροφοδότησης των μαθητών. 

 

  1. Το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο  «ΠΑΝΔΗΜΙΑ: να το δούμε ως ευκαιρία» διαπραγματεύεται το θέμα των αναδυόμενων μεταδοτικών νοσημάτων, επιχειρώντας να αναδείξει τη σοβαρότητα του ζητήματος και να συμβάλει στην εκπαίδευση των μαθητών γύρω από το περιβαλλοντικό αυτό πρόβλημα, που μαζί με την αλλαγή του κλίματος αποτελούν τις δύο μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Το ζήτημα των αναδυόμενων ασθενειών, των επιδημιών και πανδημιών, βρίσκεται στον πυρήνα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Η κατανόηση του προβλήματος, ως προς τα αίτια που το δημιουργούν και τις επιπτώσεις που έχει, όσο και η διαχείρισή του, ώστε να ξεπεραστεί, αποτελούν ζητήματα που προκρίνουν την εκπαίδευση σε βασικό μοχλό ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, και πρωτίστως έγερσης του ενδιαφέροντος για ανάληψη δράσης, με σκοπό την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και την προστασία της ποιότητας της ζωής.

Για την υλοποίηση του προγράμματος και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου, το ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ Μεσολογγίου εκπόνησε:

 

Το ΚΠΕ Μεσολογγίου στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - B' Κύκλος», το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στο πλαίσιο του εορτασμού της παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος 5 Ιουνίου 2021 με θέμα-σύνθημα για τη φετινή χρονιά «Επανασεχδιασμός, αναδημιουργία, αποκατάσταση» σχεδίασε την εκπαιδευτική δράση με τίτλο:

«Επανασχεδιάζω το σχολείο μου – Δημιουργώ υγιή οικοσυστήματα»

Η εκπαιδευτική δράση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές Πρωτοβάθμιας (Δ-Ε-ΣΤ τάξη) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ) και περιλαμβάνει τη διάχυση εκπαιδευτικού υλικού - εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (βλ. συνημμένο) που δημιούργησε το ΚΠΕ Μεσολογγίου ειδικά για το φετινό εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, τις οποίες μπορούν να υλοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους τόσο στην τάξη  όσο και στον αύλειο χώρο του σχολείου, ακολουθώντας όλες τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ. για την προστασία μας από τη μετάδοση του Covid-19.

 

 

Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία την Τετάρτη 07/04/2021 το Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία» για τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Το Σεμινάριο υλοποιήθηκε σύγχρονα από απόσταση λόγω της πανδημίας COVID-19, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Webex meeting του Υπουργείου Παιδείας και ταυτόχρονη μετάδοση από το Youtube με τη συμμετοχή περισσοτέρων των 800 εκπαιδευτικών.

Την έναρξη του σεμιναρίου έκανε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μ. Μακρή, η οποία εντυπωσιάστηκε από τη συνέργεια, τη συνεργατικότητα και τη διάδραση στον εκπαιδευτικό ιστό και τόνισε τη σημασία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Χαιρετισμό έκανε ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, κος Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος.

Εμπνευσμένο, καινοτόμο και δημιουργικό, εξαιρετικά οργανωμένο, εμπεριστατωμένο, επιτυχημένο, πρωτότυπο, ενημερωτικό, θετικό και υποστηρικτικό, γόνιμο και εποικοδομητικό χαρακτήρισαν το σεμινάριο οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί που δήλωσαν ότι τους ενέπνευσε με τις πλούσιες- πρακτικά εφαρμόσιμες -ιδέες που οι εισηγητές κατέθεσαν. Επετεύχθη ο στόχος του, που ήταν η παρουσίαση ενός Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας με θέμα την πανδημία και η ανάδειξη της αξίας της συνεργατικής μάθησης και της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη. Το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε, έχει σχεδιαστεί από το ΚΠΕ Μεσολογγίου με τίτλο «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία», αξιοποιεί σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης που προωθούν τη συνεργατική και διερευνητική μάθηση καθώς και εκπαιδευτικά εργαλεία (λογισμικά και πλατφόρμες εκπαίδευσης από απόσταση) που αξιοποιούν τις ΤΠΕ. Έχει εγκριθεί από το ΥΠΑΙΘ και μπορεί να υλοποιηθεί τόσο στη σχολική τάξη όσο και με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (σύγχρονης ή ασύγχρονης).

Το ΚΠΕ Μεσολογγίου στο πλαίσιο προγραμματισμού των δράσεών του για το σχολικό  έτος 2020-2021 και της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - B' Κύκλος», το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό το βάρος της πρωτοφανούς κρίσης που βιώνει η χώρα και ολόκληρος ο πλανήτης λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2/Covid-19, σχεδίασε ώστε να υλοποιηθεί από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί τόσο δια ζώσης όσο και με Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και σε συνθήκες κοινωνικής αποστασιοποίησης. Το ζήτημα της πανδημίας βρίσκεται στον πυρήνα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Εκπαίδευσης για την Αειφορία και η εκπαίδευση των μαθητών γύρω από το μείζον αυτό ζήτημα τίθεται σε προτεραιότητα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να συμβάλουμε στη γνώση και την κατανόηση του προβλήματος και σε ένα δεύτερο επίπεδο μέσω της εκπαίδευσης να συμβάλουμε στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης. 

 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τόσο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα όσο και το εκπαιδευτικό υλικό που το υποστηρίζει είναι εγκεκριμένα από το ΥΠΑΙΘ βάσει της με Αρ. Πρωτ. Φ1/ΕΠ/163169/14140/Δ7/05-02-21 Απόφασης, ύστερα από θετική γνωμοδότηση του ΙΕΠ, βάσει του σχετικού Πρακτικού με Αριθμό 02/07-01-2021. Το πρόγραμμα αξιοποιεί σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης, που προωθούν τη συνεργατική και διερευνητική μάθηση, καθώς και εκπαιδευτικά εργαλεία (λογισμικά και πλατφόρμες εκπαίδευσης από απόσταση) που αξιοποιούν τις ΤΠΕ. Δομείται γύρω από επτά θεματικές ενότητες και ισάριθμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες αυτές καλύπτουν βασικές παραμέτρους του θέματος και παράλληλους εκπαιδευτικούς στόχους. Κάθε δραστηριότητα μπορεί να υλοποιηθεί αυτόνομα, εντός του ημερήσιου προγράμματος και σε συνάφεια με τον εκπαιδευτικό και διδακτικό προγραμματισμό. Βάσει της έγκρισης του ΥΠΑΙΘ οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις του προγράμματος μπορούν να έχουν διάρκεια έως τέσσερις διδακτικές ώρες ανά τμήμα. Ως σύνολο όλες οι δραστηριότητες μαζί μπορούν να υλοποιηθούν στο πλαίσιο είτε ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είτε ενός προγράμματος Αγωγής Υγείας, ακολουθώντας τα προβλεπόμενα στη σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

 

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να υλοποιήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τους μαθητές τους παρακαλούνται να δηλώσουν άμεσα και μέχρι τις 16 Απρίλη 2021 το ενδιαφέρον τους, συμπληρώνοντας τη σχετική αίτηση στο σύνδεσμο https://forms.gle/NkcGY1iogEu3vFrT6 , ώστε το ΚΠΕ Μεσολογγίου να τους αποστείλει το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος και στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του να τους υποστηρίξει στην υλοποίησή του.

Το ΚΠΕ Μεσολογγίου και το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας, σε συνεργασία με τα ΠΕΚΕΣ 1ο Αττικής, 6ο Αττικής, 2ο Βορείου Αιγαίου, Θεσσαλίας, 3ο Κεντρικής Μακεδονίας, Κρήτης, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, τα ΚΠΕ Δραπετσώνας, Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, Ιεράπετρας-Νεάπολης, Καλαμάτας, Κέρκυρας, Πραμάντων, Σικυωνίων και Φιλίππων, καθώς και τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Αιτωλοακαρνανίας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αργολίδας, Αχαΐας, Δράμας, Δωδεκανήσου, Ευβοίας, Ημαθίας, Ηρακλείου, Ιωαννίνων, Κεφαλληνίας, Μαγνησίας, Πιερίας και Ρεθύμνου, συνδιοργανώνουν σύγχρονα από απόσταση, λόγω της πανδημίας COVID-19, επιμορφωτικό σεμινάριο (webinar) για τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας την Τετάρτη 07/04/2021 με θέμα «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία».

Η διοργάνωση έχει σαν στόχο αφενός την παρουσίαση ενός συνόλου εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (διδακτικού σεναρίου - προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - Αγωγής Υγείας) με θέμα την πανδημία, χρήσιμου στην παρούσα φάση που διανύουμε, αφετέρου την ανάδειξη της αξίας της συνεργατικής μάθησης και της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη.

Το πρόγραμμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που θα παρουσιαστεί με τίτλο «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία» αξιοποιεί σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης που προωθούν τη συνεργατική και διερευνητική μάθηση καθώς και εκπαιδευτικά εργαλεία (λογισμικά και πλατφόρμες εκπαίδευσης από απόσταση) που αξιοποιούν τις ΤΠΕ. Σχεδιάστηκε από το ΚΠΕ Μεσολογγίου, έχει εγκριθεί από το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ, και μπορεί να υλοποιηθεί, πέρα από τη σχολική τάξη, και με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (σύγχρονης ή ασύγχρονης) σε περιόδους αδυναμίας δια ζώσης διδασκαλίας.

Στους στόχους της διοργάνωσης περιλαμβάνεται επίσης η ανάδειξη του ζητήματος των αναδυόμενων ασθενειών, η παρουσίαση χρήσιμων ψηφιακών εργαλείων στη διδακτική πράξη καθώς και η δημιουργία και παρουσίαση ενός συνεργατικού ψηφιακού αποθετηρίου – ψηφιακού τόπου με θέμα την πανδημία και την εκπαίδευση γύρω από αυτό το ζήτημα, που θα μπορούσε να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την εκπαιδευτική κοινότητα, περιλαμβάνοντας γνωστικό υλικό, διδακτικές προτάσεις, παραγόμενο υλικό από την εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στα σχολεία (όπως βίντεο, κόμικς, χρονογραμμές κ.ά.), ενώ θα μπορούσε επίσης στην εξέλιξή του να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία ενός ομοθεματικού Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία. 

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας Webex τις ώρες 18.30 - 21.00.

 

Αίτηση Συμμετοχής    Ι    Πρόγραμμα     Ι     Πρόσκληση     Ι     Δελτίο Τύπου    Ι     Φόρμα Ερωτήσεων   

Φόρμα Αξιολόγησης του σεμιναρίου    Ι    Σύνδεση στο Youtube    Ι    Ψηφιακός χάρτης συμμετεχόντων    

 

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα μπορούν να παρακολουθήσουν, εκτός από τους εκπαιδευτικούς Δ/θμιας Εκπ/σης της χώρας, τα μέλη των Π.Ο. των ΚΠΕ, οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου των ΠΕΚΕΣ και οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων, Π.Ε. και Α/Υ της χώρας. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - B' Κύκλος»,  το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.