FacebookYoutubeBlogger

Το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.)/Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Μεσολογγίου, στο πλαίσιο υλοποίησης εκπαιδευτικού έργου για το σχολικό έτος 2022-2023, προγραμματίζει την υλοποίηση διά ζώσης εκπαιδευτικών προγραμμάτων την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2022 για τις σχολικές ομάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν με το τμήμα τους ένα από τα παρακάτω ημερήσια εκπαιδευτικά προγράμματα, να υποβάλουν την αίτησή τους (βλ. συνημμένα) ηλεκτρονικά στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. μέχρι την Δευτέρα 3 Οκτώβρη 2022. Ο αριθμός των συμμετεχόντων μαθητών/τριών στο πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τριάντα (30) άτομα. Στα προγράμματα θα ισχύσουν όλα τα υγειονομικά μέτρα που προβλέπονται για τις σχολικές μονάδες την αντίστοιχη περίοδο, την τήρηση των οποίων αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί του τμήματος.

Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων είναι μεγάλος θα δοθεί προτεραιότητα σε σχολικά τμήματα που δεν υλοποίησαν προγράμματα του Κ.Ε.ΠΕ.Α.(Κ.Π.Ε.) Μεσολογγίου τα δυο προηγούμενα σχολικά έτη. Η ημερομηνία υλοποίησης των προγραμμάτων θα οριστεί μετά από επικοινωνία του Κ.Ε.ΠΕ.Α.(Κ.Π.Ε.) Μεσολογγίου με τις σχολικές μονάδες. Επισημαίνεται ότι θα ακολουθήσει και δεύτερη περίοδος υλοποίησης των προγραμμάτων, μετά από την έκδοση σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα υλοποιηθούν την προσεχή περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2022 είναι:

  1. Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου (Γ-Δ-Ε-ΣΤ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο)
  2. Αλυκές Μεσολογγίου (Γ-Δ-Ε-ΣΤ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο)
  3. Δάσος Φράξου... υπόσχεση ζωής (Νηπιαγωγείο, όλες οι τάξεις Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο)
  4. Της λίμνης το νερό, της θάλασσας το αλάτι, λιμνοθάλασσας παλάτι (Νηπιαγωγείο, Α-Β Δημοτικού)
  5. Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό (Νηπιαγωγείο, Α-Β Δημοτικού)

 

Συνοπτική περιγραφή των παραπάνω εκπαιδευτικών προγραμμάτων μπορεί να αναζητηθεί στο κεντρικό μενού της ιστοσελίδας, στην ενότητα "Οι δράσεις", υπο-ενότητα "Εκπαιδευτικά Προγράμματα". Τα εκπαιδευτικά προγράμματα υλοποιούνται στο πλαίσιο της Πράξης «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - B' Κύκλος», που υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

 

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΠΟΥΛΙΩΝ 2022

Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2022 08:24

Το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) Μεσολογγίου στο πλαίσιο εορτασμού της Ευρωπαϊκής Γιορτής των Πουλιών 2022 συνδιοργανώνει με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.)-Μονάδα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Μεσολογγίου και Προστατευόμενων Περιοχών Δυτικής Στερεάς Ελλάδας και την Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία εκπαιδευτική δράση στις 29 Σεπτέμβρη 2022 με τίτλο: 

                                                 "Ευρωπαϊκή Γιορτή Πουλιών 2022 στη Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου-Αιτωλικού"

Η Ευρωπαϊκή Γιορτή των Πουλιών είναι ένα ετήσιο γεγονός που λαμβάνει χώρα το πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου σε περισσότερες από 100 χώρες και συντονίζεται από την παγκόσμια ομοσπονδία περιβαλλοντικών οργανώσεων για την προστασία των πουλιών BirdLife International. Στην Ελλάδα ο συντονισμός των εκδηλώσεων γίνεται από την Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία, εταίρο της BirdLife στην Ελλάδα. Kύριος στόχος της εκδήλωσης είναι η ενημέρωση-ευαισθητοποίηση του κοινού για την ανάγκη προστασίας των μεταναστευτικών πουλιών, καθώς και των περιοχών αναπαραγωγής τους, των ενδιάμεσων σταθμών στις μεταναστευτικές τους διαδρομές και των τόπων διαχείμασής τους. Η δράση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΤ΄ τάξη) των Δημοτικών Σχολείων Αιτωλικού του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου. Θα υλοποιηθεί στον υγρότοπο της Λιμνοθάλασσας Αιτωλικού, στη θέση Ντολμάς, 08:30-10:30 πμ, και περιλαμβάνει παρατήρηση πουλιών και δραστηριότητες πεδίου. Μια και η Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου-Αιτωλικού αποτελεί κομβικό σημείο διέλευσης για τεράστιους πληθυσμούς μεταναστευτικών πουλιών, η Ευρωπαϊκή Γιορτή Πουλιών αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να ευαισθητοποιήσουμε περιβαλλοντικά τους μαθητές, ξεκινώντας από την αγάπη για τα πουλιά, ώστε να αναδείξουμε την αξία των τοπικών βιοτόπων που έχουν τόσο ανάγκη για την επιβίωσή τους.

 

 

 Οι δράσεις πεδίου εστιάζουν:

  • στην ανάδειξη της αξίας των οικοσυστημάτων για την επιβίωση των πουλιών
  • στην ανάδειξη της αξίας της βιοποικιλότητας
  • στους κύριους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα πουλιά, μεταναστευτικά και μη, καθώς σε ετήσια βάση μόνο στις χώρες της Μεσογείου  πάνω από 25 εκατομμύρια πουλιά θανατώνονται παράνομα. Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 6η θέση στη δεκάδα των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά παράνομης θανάτωσης πουλιών, εκτιμώντας ότι θανατώνονται ή παγιδεύονται παράνομα στη χώρα μας κατά μέσο όρο 700.000 πουλιά κάθε χρόνο.

 

 

Το βίντεο περιλαμβάνει έργα τέχνης, κείμενο και μουσική σε μία ενιαία σύνθεση, προβάλλοντας αντιπροσωπευτικά έργα από έναν πολύ μεγάλο αριθμό έργων τέχνης που έχουν παραχθεί διαχρονικά με θέμα τις πανδημίες. Παρουσιάστηκε στην διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. Θεματικό πεδίο εφαρμογής: οι πανδημίες», που υλοποίησε το Κ.Ε.ΠΕ.Α (ΚΠΕ) Μεσολογγίου στις 5 Απριλίου 2022 σε συνεργασία με το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο των επιμορφωτικών του δράσεων για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Επικράτειας καθώς και της στήριξης του εκπαιδευτικού έργου στο πλαίσιο υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία» που υλοποιεί σε συνεργασία με εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας.

Η δοκιμασία μιας πανδημίας δεν είναι κάτι καινούριο. Πάμπολλες επιδημίες ή πανδημίες συντάραξαν διαχρονικά την ανθρωπότητα, αν και καμία δεν είχε την σφοδρότητα, τη διάρκεια και τις τρομαχτικές επιπτώσεις της πανούκλας. Ωστόσο, η εμπειρία της Covid υπήρξε ολέθρια για μας, γιατί ήταν η πανδημία που εμείς βιώσαμε.

Όσο κι αν οι επιδημίες προκάλεσαν καταστροφή στις κοινότητες, παράλληλα μας έδωσαν πολύτιμα μαθήματα για το πώς να αντιμετωπίζουμε τις μολυσματικές ασθένειες. Μάλιστα, οι στρατηγικές για την αντιμετώπισή τους στην προβιομηχανική Ευρώπη έχουν αποτελέσει τη βάση για μεταγενέστερες πολιτικές και αντικατοπτρίζονται στις σύγχρονες πρωτοβουλίες για τη δημόσια υγεία. Οι πολιτικές «περιορισμού», «μετριασμού» και «καραντίνας» δεν είναι κάτι καινούριο. Υπάρχουν από την Αναγέννηση και έχουν εξελιχθεί σε ορισμένες από τις κύριες στρατηγικές δημόσιας υγείας.

Η τέχνη, σε όλες τις εποχές ανεξαιρέτως, λειτούργησε ως βασικό μέσο έκφρασης προβληματισμών, ιδεών και αξιών, εξωτερίκευσης συναισθημάτων και οραματισμών, ως μέσο δημιουργικής έκφρασης και επικοινωνίας. Ταυτόχρονα, λειτούργησε και λειτουργεί ως "καμβάς" όπου αποτυπώνεται κάθε εποχή, καθώς συνδέεται με στάσεις ζωής, αξίες και πρότυπα συμπεριφοράς των ανθρώπων. Ο καλλιτέχνης δημιουργεί επηρεασμένος από το κοινωνικό, ιστορικό και πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο ζει και εργάζεται. Οι εικαστικές τέχνες μεταφέρουν με τα δικά τους εκφραστικά μέσα βιώματα και μνήμες. Είναι αδιάψευστοι μάρτυρες της εποχής τους. Επιδημίες όπως η πανώλη, η χολέρα, η φυματίωση και η λέπρα έχουν αποτυπωθεί σε κορυφαίους πίνακες ζωγραφικής στη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας.

 

Για να δείτε το βίντεο, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του εκπαιδευτικού προγράμματος "Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία", πατώντας εδώ.  

Μπορείτε να δείτε το βίντεο απευθείας μέσα από το κανάλι youtube του KΠΕ Μεσολογγίου.

Το βίντεο φιλοξενείται επίσης από την ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ: πατήστε EducationalTVGreece.

 

 

 

Με τη συμμετοχή 1350 εκπαιδευτικών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης από όλη τη χώρα και σε κλίμα γενικού ενθουσιασμού και απόλυτης επιτυχίας ως προς την επίτευξη των στόχων και το βαθμό ικανοποίησης των προσδοκιών των συμμετεχόντων, υλοποιήθηκε την Τρίτη 5 Απρίλη η επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Εκπαίδευση μέσω της τέχνης. Θεματικό πεδίο εφαρμογής: οι πανδημίες» που οργάνωσε το Κ.Ε.ΠΕ.Α. (ΚΠΕ) Μεσολογγίου σε συνεργασία με το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας στο πλαίσιο υλοποίησης των επιμορφωτικών του δράσεων για το σχολικό έτος 2021-2022, καθώς και στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος "Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία" που υλοποιεί.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε σύγχρονα από απόσταση λόγω της πανδημίας COVID-19, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας Webex του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και παράλληλη μετάδοση της εκδήλωσης από το κανάλι Youtube του ΚΕΠΕΑ Ιεράπετρας. Την ημερίδα τίμησαν με τη συμμετοχή τους εκτός από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς πολλά στελέχη της εκπαίδευσης, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε ο οργανωτικός συντονιστής του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας, κ. Σπύρος Παπαδάκης.

"Εξαιρετική δουλειά, συγκλονιστικά όλα", "Συγχαρητήρια! Μας καθηλώσατε στην κυριολεξία!" και ένας καταιγισμός σχολίων από τους συμμετέχοντες και στις δύο πλατφόρμες μετάδοσης της εκδήλωσης μας έδωσαν πλούσια ανατροφοδότηση, χαρακτηρίζοντας το επιμορφωτικό μας πρόγραμμα ως καινοτόμο, πρωτότυπο και έξω από τα συνηθισμένα, άριστο στη θεματολογία, την οργάνωση, τη δομή του προγράμματος και την επίτευξη των στόχων, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, με πλούσιο υλικό και εκπληκτικές παρουσιάσεις από καταρτισμένους επιμορφωτές. Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι τους ενέπνευσε και τους έδωσε κίνητρα για εφαρμογή στην τάξη, γεμίζοντάς τους αισιοδοξία για ένα τόσο δύσκολο ζήτημα.

Το επιμορφωτικό υλικό του προγράμματος όπως και η βιντεοσκόπηση της ημερίδας είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα "Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία" του Κ.Ε.ΠΕ.Α (ΚΠΕ) Μεσολογγίου. Για να μεταβείτε στη σχετική διεύθυνση πατήστε εδώ.

 

 

 

 

Το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Μεσολογγίου, στο πλαίσιο υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Πανδημία: να το δούμε ως ευκαιρία» προγραμματίζει, σε συνεργασία με το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας, την υλοποίηση εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης της Επικράτειας την Τρίτη 5 Απρίλη, τις ώρες 18.00 - 20:00, με θέμα: «Εκπαίδευση μέσω της τέχνης. Θεματικό πεδίο εφαρμογής: οι πανδημίες».

Σε μια εποχή που η εικόνα κυριαρχεί, η κριτική προσέγγιση εικαστικών έργων (πίνακας ζωγραφικής, σκίτσο, γελοιογραφία, φωτογραφία κ.ά.) και η τους αξιοποίησή τους στην διδακτική πράξη κρίνεται ως πολύ σημαντική. Η Εκπαίδευση για την Αειφορία, εκ προοιμίου, στηρίζεται σε καινοτόμες εναλλακτικές μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας και μάθησης, βιωματικές, συμμετοχικές και επικοινωνιακές. Η εκπαίδευση μέσω της Τέχνης -εν προκειμένω μέσω της ερμηνείας και ανάλυσης εικονιστικών αναπαραστάσεων πανδημικών φαινομένων- είναι μία από αυτές τις καινοτόμες εκπαιδευτικές εφαρμογές, η οποία και αποτελεί αντικείμενο της ημερίδας.

Η υγεία περιλαμβάνεται στα θέµατα-κλειδιά της Αειφόρου Ανάπτυξης (UNECE, 2005), ενώ η «εξασφάλιση υγιούς ζωής και η προώθηση της ευημερίας για όλους και σε όλες τις ηλικίες» είναι ο τρίτος από τους 17 στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΟΗΕ, 2015), με παγκόσμιο πλαίσιο δράσης των εθνών έως το 2030. Ο στόχος αυτός αφορά μεταξύ άλλων στις μολυσματικές ασθένειες, όπως ο κορωνοϊός SARS-CoV-2, στην πρόσβαση σε εμβόλια και φάρμακα, στην χρηματοδότηση του τομέα της υγείας και στα θέματα εργατικού δυναμικού, καθώς και στην διασφάλιση υγιών συνθηκών διαβίωσης -στοχεύσεις απαραίτητες για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.