FacebookFeed

ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ ΤΟ ΝΕΡΟ, ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΤΟ ΑΛΑΤΙ, ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑΣ ΠΑΛΑΤΙ

Το εκπαιδευτικό υλικό με τίτλο «Της λίμνης το νερό, της θάλασσας το αλάτι, λιμνοθάλασσας παλάτι» αποτελεί μία πρόταση διδακτικής προσέγγισης της λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου με όρους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία σε μαθητές Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Μέσω του παραμυθιού, το οποίο δημιουργήθηκε για να αποτελέσει εργαλείο μάθησης, δημιουργικής έκφρασης και ευαισθητοποίησης για τη λιμνοθάλασσα και τα προβλήματά της, επιδιώκεται η ενεργοποίηση μιας εκπαιδευτικής πράξης που εδράζεται στις αρχές της βιωματικής διδασκαλίας, που θέλει να προκαλέσει και να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών, να εγείρει την ενεργό συμμετοχή τους, να ανταποκριθεί στις ανάγκες τους και να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητα, τη συντροφικότητα και την εμπλοκή τους στα ζητήματα της κοινωνίας. Μέσα από ένα πλέγμα διδακτικών διαδικασιών που έχουν ως αφόρμηση βιωματικές καταστάσεις,  δηλαδή ανάγκες, προβλήματα και απορίες των παιδιών που πηγάζουν από την καθημερινή τους ζωή, από εμπειρίες και ανησυχίες που δημιουργούνται μέσα στον κοινωνικό περίγυρο όπου ζουν και ενσωματώνονται, επιχειρείται η εισαγωγή τους στον κόσμο της γνώσης, έχοντας ως σημείο αναφοράς τα βιώματά τους. Ακριβώς αυτές οι ανάγκες,  οι ανησυχίες, οι εμπειρίες και οι απορίες για τον "κόσμο" της λιμνοθάλασσας, που αποτελούν βιώματά τους, συνθέτουν την ιστορία του παραμυθιού της λιμνοθάλασσας, με σκοπό να εισάγουν τους μαθητές στη γνώση των λειτουργιών της, των προβλημάτων και των αναγκών της. Μέσω του «Εκπαιδευτικού υλικού για διδακτική αξιοποίηση» δίνεται στον εκπαιδευτικό ένα βασικό εννοιολογικό πλαίσιο γύρω από τη λιμνοθάλασσα και ένα βασικό επίσης διδακτικό πλαίσιο λαμβάνοντας υπόψιν την ηλικία των μαθητών. Το υλικό αυτό ζυγιάζεται ανάμεσα στην επίτευξη γνωστικών, ψυχοκινητικών και συναισθηματικών στόχων, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται εκτός των άλλων η καλλιέργεια αξιών, η αλλαγή στάσεων, η διάθεση συμμετοχής, η αίσθηση υπευθυνότητας και η συναίσθηση της ανάγκης για άμεση δράση προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Παραμύθι

Εκπαιδευτικό υλικό